torsdag 6 april 2017

Easter "eggs" to the children - with step-by-step tutorial on the easy paper bags

Hej!

Translation in right sidebar.

Vi åker bort över påsken med våra fyra barn och en pojkvän. Det finns ingen plats i bilen för att ta med runda, skrymmande ägg till barnen. Därför gjorde jag dessa platta "ägg" som lätt kan packas ner och sedan fyllas med godis köpt på plats.


Påsarna är väldigt lätta att göra! Jag gjorde så här:


5 stycken papper 12"x12". Det är lättare att vika om papperna är 
lite tunnare. 150 gsm är perfekt.


Skåra vid 3,25"


Skåra vid 8,75"


Vik


Limma nära kanten på undre, och även nära kanten på den delen som skall gå omlott över.
Vik ihop. Nu har du en tub.


Vik upp nedre delen av tuben, ca 2" eller 5 cm


Dra isär botten fram till vikningen och tryck till de nya, trekantiga delarna som bildas.


Vik upp nedre delen lite omlott med mittenvikningen.


Gör samma sak med den övre delen.


Limma enligt ovan, se till att inget lim kommer i kontakt med insidan av påsen.


Limma enligt ovan. Nu är botten försluten.


Jag stämplade och färglade varsin tag till barnens påsar.
Stämplarna är från Rubber Dance, Textured spring


Jag vek övre kanten på påsarna och gjorde hål på var sida för att kunna försluta dem.


Här är påsarna inpaketerade och klara. De tar väldigt liten plats! :) 


Vill ni shoppa stämplar hos Rubber Dance kan ni använda koden MDFreeShip 
för fri frakt världen över.

Hoppas ni kan ha nytta av min lilla tutorial.
Tack för besöket!

Melina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar